2011-03-11 | 19:07:54

Svar på frågestund- Del 1

PERSONLIGT



Om du vann en miljon kr, vad skulle du göra då?
Svar: Kanske spara det mesta, så ordentlig så. Haha! Shoppa, resa någonstans(Fast inte själv såklart), massa mer saker som jag inte kommer på nu :)
Vad gör du helst på helgen?
Svar: Jag gillar att både umgås med min familj och med mina vänner. Både hemmakvällar och "utekvällar" är kul. Fast jag gillar nog mer att vara hemma med några kompisar eller familjen än att gå på "Disco". Så är det just nu i alla fall.
Har du någon favoritfilm?
Svar: Åh, jättemånga! Såna här frågor är så himla svåra! Kanske titanic, the notebook, en geishas memoarer, the holiday och många fler. Finns så sjukt många bra filmer!!! Och serier är: Lost och sex and the city. Älskar dem!
Om du fick ta med dig tre saker till en öde ö, vad skulle det vara?
Svar:  Båt (Bara för att vara lite smart), mobil och någon rolig person som sällskap.
Är du kär i någon?
Svar: Jag är inte kär riktigt. Bara gillar någon lite, tror jag.
Om du fick vara någon annan för en dag, vem skulle du vilja vara?
Svar: Jag äe nöjd med den jag är, men om jag skulle byta för an dag kanske jag skulle vara drottningen, skulle vara kul att veta hur kungens personlighet var. Eller typ min mamma för att se hur jag är som dotter :)
glass eller choklad?
Svar: Båda, jag älskar alla sötsaker. Jag är världens godisgris! Fast jag har godisförbud nu och har klarat det hyffsat. Haha! *Stolt*
En miljon eller en date med Penn Badgley?
Svar: En miljon, även fast han är sååååååå himla snygg!!
Har du färgat håret?
Svar: Haha, Har du lagt märke till det. Så kul. Japp det har jag, fast för ett tag sedan. Bara någon nyans liten mörkare.
Vad tycker du om Gabriel Håkansson?
Svar: Hmm, undra vem som skrev frågan??? Kanske du Gabbe? Iaf, Gabbe är en snäll och go kille som går i min parallellklass :)
Vad tycker du bäst om?
Svar: Ganska svår fråga. Bäst av vad? Något av det bästa som finns är dans. Älskar att dansa, men även att sjunga. Jag älskar min familj och vänner.
Jag gillar det mesta. Finns mycket som är "bäst" :D
Hur många läsare har du per dag?
Svar: Jag har från 40 till 70 läsare kanske. Inte så många, men jag vill gärna att det ökas. Hihi, sprid gärna bloggen :)
Oboy eller Apelsinjuice?
Svar: Oboy!!!!!!!
Att aldrig prata eller alltid sjunga?
Svar: Alltid sjunga, hur skulle jag klara av att vara helt tyst? Haha, skulle aldrig gå. I värsta fall är det väl bara att sjunga det man vill säga. Jag är ganska pratig av mig :D
Äru oskuld?
Svar: Japp, det är jag.
Vilka bloggar läser du?
Svar: Många, många, många. Mina kompisars (kan skriva de i ett inlägg om ett tag) Sedan Kenzas, Fokis, Victoria törngrens, Ebba Zingmarks, Karin Bylunds, Några fler säkert som jag inte kommer på nu.
Vem är din bästa vän?
Svar: Har många helt underbara vänner. Det går inte att säga en, går verkligen inte! Men Therese, Isabelle, Bengta och Johanna är några av mina närmsta vänner. De vet nästan allt om mig och jag älskar dem. Men jag har jättemånga andra kompisar som är exakt lika viktiga.
Hur skulle du reagera om nån av dina vänner började dricka alkohol/röka??
Svar: Jag skulle inte bli liksom jätteglad precis, men det är deras ensak. Såklart skulle jag snacka med dem om varför, för det är ju inte bra att dricka. Men det känns inte så jättelikt mina kompisar att göra det.
Fast hur menar du föresten, dricka en gång eller regelbundet?
Gillar du paprika?
Svar: Ja du, paprika är helt underbart gott. Haha, ne men det är helt okej. Paprika är liksom paprika.

Hur många har du varit ihop med?
Svar: Om du menar seriösa så har jag inte haft något riktigt seriöst förhållande. Kommer när det kommer :)
Snackar du ofta skit om dina vänner/om andra?
Svar: Det gör jag inte ofta. Det är klart att jag har gjort det ibland, det är nog inte så konstigt? Alla gör det.
Har du kissat på dig någon gång?
Svar: Haha, Varje dag asså. Ne, men när jag var liten kanske jag gjorde det? Haha, Jag har liksom ingen koll på det riktigt.
Favoritlärare?
Svar: Anna som jag har i So är jättebra. Hon gillar jag mest.
Använder du fula ord?
Svar: Jag kan göra en videoblogg någon gång så alla får höra mig prata. Men jag gör faktiskt inte det. Typ inte mycket svordomar alls. Bara om jag blir sur eller nått så kan det komma nån svordom, men inte ofta alls :)
Är dina föräldrar stränga?
Svar: Mina föräldrar är världens bästa. Precis lagom stränga. Jag får inte göra allt liksom och de är väldigt "Rädda" om mig så de är stränga på ett bra vis. Älskar dem så mycket!!!
Hur många syskon har du?
Svar: Jag har en lillebror som heter David. Typ en stirrig liten 11 åring, men jag gillar honom också. Väldigtväldigt mycket!!! Jag skulle inte klara mig utan min familj!
Är du nöjd med ditt utseende? och om du skulle sätta dig på en skala mellan 1-10 ( i utseende) vad skulle det bli för siffra!!?
Svar: Asså gud, sånt här är så svårt! Jag är ganska nöjd, men vissa dagar hatar jag verkligen mitt utseende och andra gillar jag det. Så kanske 6. Ibland högre ibland lägre.
Din personlighet, enligt dej själv, med 4 ord?
Svar: Jag är sprallig(Väldigt sprallig), Glad, Rolig(Hoppas jag i alla fall), Typ kreativ och pratglad :) Hihi.
Hur mkt väger du?
Svar: Typ runt 40 kg. Var ett tag sedan jag vägde mig.
Hur lång är du i centimeter?
Svar: Jag är 1.50. Väldigt kort, men jag ska växa, har jag bestämt! Vill bli längre!
Har du något husdjur?
Svar: Jag hade en liten kanin, men han dog i somras...
Hoppas alla är nöjda med svaren, lägger ut del 2 och 3 så snart som möjligt :)
Kram, Gabriella

2 Kommentarer
Johanna:

<3 min bästis <3

2011-03-11 | 20:51:35
Ida:

Penn Badgley är ju smoking hot alltså ;P

2011-03-12 | 21:14:25
URL: http://idasivertsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: